czy operacji plastycznych należy się bać?

Lęk przed wizytą u chirurga plastycznego? Czy rzeczywiście jest się czego obawiać? Okres rekonwalescencji i ewentualne powikłania to najczęstsze obawy pacjentów. Z drugiej strony chęć osiągnięcia pewnych zmian w wyglądzie motywuje ich od wizyty u chirurga plastycznego. Współczesne media umiejętnie podsycają strach przed źle wykonanym zabiegiem, informując o powikłaniach, często bez dokładnej weryfikacji tego co rzeczywiście miało miejsce.

chirurg plastyk lekarz z odpowiednimi kwalifikacjami

Chirurgia plastyczna to jedna ze specjalizacji. Tak jak np. chirurgia ogólna czy ginekologia. Oznacza to, że lekarze, którzy nie uzyskali tytułu specjalisty chirurgii plastycznej wykonujący w Polsce zabiegi z tego zakresu nie mogą tego robić pod hasłem „specjalista chirurgii plastycznej”. Jest to nadużycie z ich strony i pacjent, który podda się u nich operacji z zakresu chirurgii plastycznej, musi zdawać sobie sprawę, że nie są odpowiednio wykwalifikowanymi w tym kierunku specjalistami. Na stronach internetowych można napisać wszystko, ale warto poświęcić czas na zweryfikowanie tych informacji, jeszcze przed konsultacją, aby zminimalizować ryzyko ew. powikłań.

konsultacje u chirurga plastyka

Lęk przed wizytą u chirurga plastycznego? Z konsultacji u chirurga plastyka korzystają zarówno kobiety jak i mężczyźni. Konsultacje zawsze wiążą się pewnym poziomem stresu. Często dotyczą ich największych kompleksów, lub obszarów, które w naszej kulturze związane są z poczuciem intymności. Jeżeli jednak zdecydujesz się na wizytę, doświadczony chirurg plastyk wraz z całym zespołem kliniki zadba o komfortową i dyskretną atmosferę. Do tego dochodzi stres związany z podjęciem samej decyzji o operacji. Kwestia kwalifikacji chirurga plastyka, jego doświadczenia na rynku prywatnym, oraz zdobytego doświadczenia jest warunkiem koronnym. Bardzo istotne są również warunki w jakich zostanie przeprowadzona operacja. Konsultacje to czas na zadawanie wszystkich nurtujących pacjentów pytań. Nie ma głupich pytań. Chirurg plastyk powinien rozwiać wszelkie nawet najdrobniejsze wątpliwości.

coraz większa świadomość pacjentów

Trafiają do mnie pacjenci, którzy najpierw zostali uwiedzeni marketingowo i cenowo przez „nie specjalistów”, ale w trakcie już samej konsultacji zweryfikowali informacje o posiadaniu przez lekarza specjalizacji. Pacjentka, która trafiła do dermatologa na konsultacje z zakresu plastyki powiek, została zakwalifikowana do chirurgicznego usunięcia nadmiaru skóry na powiekach. Lekarz dermatolog już rezerwował termin zabiegu. Na pytania wprost, czy on będzie wykonywał operację, czy jest specjalistą chirurgii plastycznej i czy ma doświadczenie w tego typu zabiegach, udzielał bardzo mętnych odpowiedzi. Po dłuższym nacisku przyznał, że nie ma specjalizacji z chirurgii plastycznej, a operacje miałby wykonać, o zgrozo, jeszcze ktoś inny. Ktoś, kogo nawet nie miał zamiaru przedstawić pacjentce.

zabiegi chirurgii plastycznej

Aby jeszcze zminimalizować lęk przed wizytą u chirurga plastyka należy sprawdzić, czy oprócz kilkuletniej specjalizacji zdobywał on również nauki pod okiem mentorów na rynku prywatnej chirurgii plastycznej. Często jasno wynika z bio danego chirurga plastyka zamieszczonego na stronie. Zdobyte doświadczenie na prywatnym rynku chirurgii plastycznej jeszcze podnosi umiejętności zawiązane z delikatnym obchodzeniem się z tkankami, odpowiednim ich preparowaniem i szyciem. Operacja zostanie wykonana w sposób jak najmniej urazowy i pozostawiający jak najmniejsze ślady, jednocześnie minimalizuje się ryzyko związane z ewentualnym niesatysfakcjonującym rezultatem.

lęk przed wizytą u chirurga plastycznego

Jeżeli pacjent na wstępie wyeliminuje czynniki mające wpływ na wzrost ryzyka związanego z wykonaniem operacji plastycznej, nie powinien się obawiać wizyty u zaufanego chirurga plastyka. Jesteśmy po to, aby w najbardziej profesjonalny i odpowiedzialny sposób zająć się problemem pacjenta. To w naszych rękach leży zdobycie jego zaufania, zminimalizowanie wszelkich ryzyk i przeprowadzenie operacji przynoszącej jak najlepszy oczekiwany efekt.

ZABIEGI CHIRURGII PLASTYCZNEJ

podniesienie piersi | mastopeksja

Wykonuje pełen zakres operacji i zabiegów z chirurgii plastycznej, rekonstrukcyjnej.