Małe piersi duży kompleks. Czy jest się czego obawiać?

Czego boją się Pacjentki przed powiększeniem piersi implantami?

Coraz więcej Pacjentek decyduje się na plastykę piersi najczęściej na zabieg powiększania piersi. Powiększanie piersi implantami zarówno okrągłymi jak i implantami anatomicznymi jest jedną z najczęściej wykonywanych operacji plastycznych na świecie w tym i w Polsce. Operacji tej poddają się kobiety, dla których zbyt małe lub zbyt obwisłe piersi są źródłem licznych kompleksów i przyczyną obniżonej samooceny związanej z poczuciem własnej kobiecości. Zanim jednak poddasz się operacji powiększania biustu starannie przemyśl swoje oczekiwani i skonfrontuj je z doświadczonym chirurgiem plastykiem.

Z czego wynikają wątpliowści przed podjęciem decyzji o poddaniu się operacji powiększenia piersi.

Konsultacje wskazują na to, że najczęstszą obawą Pacjentek, jest ta związana z efektem końcowym zabiegu. Pytanie czy piersi będą po operacji wyglądały tak jak wymarzyły sobie Pacjentki, czy efekt będzie daleki od zamierzonego. Czy jest to pytanie słuszne? Nie i właśnie w tym celu konieczne są wcześniejsze konsultacje. Chirurg plastyczny musi mieć możliwość wykonania wszelkich koniecznych pomiarów aby dobrać najlepszy rodzaj i rozmiar implantów dla Pacjentki. Jako ekspert, czasami musi skorygować jej oczekiwania. Nie zawsze marzenia można zrealizować np. nie zaburzając wyglądu w proporcjach ciała Pacjentki.  Mamy również możliwość wykonania w czasie konsultacji symulacji 3D, która umożliwia zobaczyć siebie jeszcze przed wykonaniem zabiegu w kilku „wariantach” wielkości i kształtu implantów. Implanty piersiowe umożliwiają nie tylko powiększenie piersi, ale również pozwalają na ich powiększenie z jednoczesnym podniesieniem.

Ból związany z zabiegiem i ewentualne powikłania pooperacyjne to kolejna grupa obaw. Niestety dolegliwości bólowe po operacji powiększenia piersi są związane z indywidualnym progiem bólowym pacjentek.  Bardzo dobrze przeprowadzona operacja, świetna opieka pooperacyjna oraz odpowiednio dobrane przez anestezjologa środki przeciwbólowe potrafią realnie zminimalizować poczucie dyskomfortu i bólu. Wykonanie operacji poprzedza przeprowadzenie szeregu badań i opracowanie szczegółowego planu leczenia do tego jeżeli Pacjentka podda się operacji u wykwalifikowanego i doświadczonego na rynku komercyjnym w powiększaniu piersi chirurga plastyka ryzyko powikłań pooperacyjnych jest minimalne. Żaden szanujący się chirurg plastyk nie powie, że w 100 % go nie ma. Zauważmy, że operacje z chirurgii plastycznej polegają na okaleczeniu Pacjenta w celu uzyskania przyszłego lepszego oczekiwanego przez niego efektu czy rezultatu.

Dlaczego decyzja po poddaniu się powiększaniu piersi implantami jest decyzją dobrą?

Największą zaletą i celem operacji powiększania piersi jest jej natychmiastowy efekt wizualny, co z kolei przekłada się na powrót poczucia kobiecości i na poprawę jakości życia Pacjentek, u których kompleks małych piersi, lub piersi obwisłych przesłaniał wiele pozytywnych zdarzeń. Piersi są atrybutem kobiecości i w przypdaku Pań dla których ich brak ma kolosalne znaczenie nie ma lepszej możliwości aby osiągnąć upragniony efekt. Na świecie jak również i w Polsce powiększenie piersi implantami charakteryzuje trend rosnący.