Nadmiar tkanki tłuszczowej czasem może stanowić duży problem. Często pomimo ćwiczeń i stosowania wielu diet, nie udaje się pozbyć niechcianego nadmiaru tłuszczu. W pewnych okolicach jest jego zdecydowany nadmiar. Dotyczy to najczęściej brzucha, ud, ramion, kolan, lędźwi czy pośladków. Wtedy modelowanie sylwetki liposukcja jest zabiegiem wskazanym w celu osiągnięcia wymarzonych i oczekiwanych rezultatów. Pamiętaj jednak, że liposukcja nie jest odpowiedzią na dietę i odchudzanie. To zabieg modelujący sylwetkę i usuwający tłuszcz z niechcianych okolic. Nie jest to metoda na utratę wagi.

zabieg liposukcji czyli odsysania tłuszczu

Odsysanie tłuszczu to zabieg, którego celem jest rozbicie a następnie usunięcie z organizmu zbędnej tkanki tłuszczowej. Wykonywany w celu poprawy kształtu i konturów jednej, lub wielu części ciała. W przypadku plastyki brzucha liposukcja może być zabiegiem towarzyszącym w celu uzyskania jak najlepszego efektu.

dla kogo przeznaczony jest zabieg liposukcji

Ostrzegam ponownie, żeby uniknąć nieporozumień w czasie konsultacji,  że wbrew pozorom zabieg liposukcji nie jest przeznaczony dla osób z dużą nadwagą. Odsysanie tłuszczu to zabieg przeznaczony dla osób, których waga mieści się w normie, mają elastyczną skórę i prowadzą zdrowy tryb życia.

W przypadku osób zmagających się z cukrzycą, przewlekłymi chorobami układu krążenia i układu oddechowego, nadczynnością tarczycy oraz ze schorzeniami skóry i nerek zabieg odsysania tłuszczu jest zabiegiem zbyt obciążającym i zbyt ryzykownym. Nie wykonuje się go również w przypadku problemów z krzepliwością krwi, u nałogowych palaczy oraz u osób z chorobami psychicznymi.

modelowanie sylwetki liposukcja

Liposukcja jako zabieg chirurgiczny wymaga od specjalisty chirurgii plastycznej dużej precyzji, doświadczenia, wiedzy oraz wyobraźni. W czasie konsultacji  ustalamy, czy efekt, który Pacjent chce osiągnąć jest możliwy dzięki zabiegowi liposukcji. Czy należy go również połączyć z chirurgiczną redukcją skóry. Czy konieczne jest wcześniejsze przejście na kilkumiesięczną dietę. Czy może powiniennem zaproponować inną procedurę chirurgiczną  w celu osiągnięcia upragnionego efektu.

przebieg zabiegu liposukcji

Przed zabiegiem zaznaczamy na ciele pacjenta obszary, z których zostanie usunięty nadmiar tkanki tłuszczowej. Pacjent zostaje znieczulony. W zależności od skali zabiegu, znieczulenie może być miejscowe lub ogólne. Operacja może trwać od 1-6 godzin. Wykonuję małe nacięcia na skórze, najczęściej w słabo widocznych miejscach.  Wprowadzam przez nie specjalną rurkę tzw. kaniulę, przy pomocy której zostanie odessany tłuszcz. Kaniulę połączoną z „urządzeniem odsysającym” wprowadza się pod skórę kilkakrotnie, pod różnymi kątami. Chirurg plastyk wykonuje nią ruchy, tak aby na ciele Pacjenta nie powstały nierówności. Nierówności są najczęstszym negatywny następstwem liposukcji wykonywanych przez lekarzy bez specjalizacji i doświadczenia w chirurgii plastycznej. Po skończonym zabiegu zszywa się wcześniej wykonane nacięcia. Nacięcia są tak małe i punktowe, że zazwyczaj po okresie rekonwalescencji nie zostawiają śladu. Pacjent zostaje ubrany w odpowiednią odzież uciskową, która ma na celu zapobieganie powstawaniu obrzęków. Ubranko uciskowe ma również przyspieszyć proces gojenia oraz wykluczyć komplikacje zakrzepowo- zatorowe.

jak zminimalizować ew. powikłania związane zabiegiem liposukcji

Chirurgiczne odsysanie tłuszczu jak każdy zabieg lub operacja, która ingeruje w nasz organizm może mieć swoje powikłania. Wspólnie mamy wpływ zredukować je do minimum przestrzegając kilku reguł. Zabieg powinien być wykonany przez doświadczonego specjalistę chirurgii plastycznej z zespołem profesjonalistów. Modelowanie sylwetki liposukcja musi zostać wykonane w sterylnych warunkach przy użyciu najwyższej jakości sprzętu. W czasie konsultacji poprzedzających zabieg nie wolno w trosce o własne dobro ukrywać informacji o chorobach, przyjmowanych lekach. Nie wolno również ukrywać innych czynników, które mogą mieć wpływ na zakwalifikowanie do zabiegu. Po zabiegu należy rygorystycznie przestrzegać wszystkich zaleceń otrzymanych od chirurga plastyka. Koniecznie nosić przez określony czas ubranko uciskowe. Przychodzić do Kliniki w uzgodnionych terminach na wizyty kontrolne.

przeszczep tkanki tłuszczowej

Plastic Surgery in Poland – liposuction – plastic surgery consultant info.