Czego boją się Pacjentki przed powiększeniem piersi implantami?

Coraz więcej Pacjentek decyduje się na plastykę piersi najczęściej na zabieg powiększania piersi. Powiększanie piersi implantami zarówno okrągłymi jak i implantami anatomicznymi jest jedną z najczęściej wykonywanych operacji plastycznych na świecie w tym i w Polsce. Operacji tej poddają się kobiety, dla których zbyt małe lub zbyt obwisłe piersi są źródłem licznych kompleksów i przyczyną obniżonej samooceny związanej z poczuciem własnej kobiecości. Zanim jednak poddasz się operacji powiększania biustu starannie przemyśl swoje oczekiwani i skonfrontuj je z doświadczonym chirurgiem plastykiem.

Z czego wynikają wątpliowści przed podjęciem decyzji o poddaniu się operacji powiększenia piersi.

Konsultacje wskazują na to, że najczęstszą obawą Pacjentek, jest ta związana z efektem końcowym zabiegu. Pytanie czy piersi będą po operacji wyglądały tak jak wymarzyły sobie Pacjentki, czy efekt będzie daleki od zamierzonego. Czy jest to pytanie słuszne? Nie i właśnie w tym celu konieczne są wcześniejsze konsultacje. Chirurg plastyczny musi mieć możliwość wykonania wszelkich koniecznych pomiarów aby dobrać najlepszy rodzaj i rozmiar implantów dla Pacjentki. Jako ekspert, czasami musi skorygować jej oczekiwania. Nie zawsze marzenia można zrealizować np. nie zaburzając wyglądu w proporcjach ciała Pacjentki.  Mamy również możliwość wykonania w czasie konsultacji symulacji 3D, która umożliwia zobaczyć siebie jeszcze przed wykonaniem zabiegu w kilku „wariantach” wielkości i kształtu implantów. Implanty piersiowe umożliwiają nie tylko powiększenie piersi, ale również pozwalają na ich powiększenie z jednoczesnym podniesieniem.

Ból związany z zabiegiem i ewentualne powikłania pooperacyjne to kolejna grupa obaw. Niestety dolegliwości bólowe po operacji powiększenia piersi są związane z indywidualnym progiem bólowym pacjentek.  Bardzo dobrze przeprowadzona operacja, świetna opieka pooperacyjna oraz odpowiednio dobrane przez anestezjologa środki przeciwbólowe potrafią realnie zminimalizować poczucie dyskomfortu i bólu. Wykonanie operacji poprzedza przeprowadzenie szeregu badań i opracowanie szczegółowego planu leczenia do tego jeżeli Pacjentka podda się operacji u wykwalifikowanego i doświadczonego na rynku komercyjnym w powiększaniu piersi chirurga plastyka ryzyko powikłań pooperacyjnych jest minimalne. Żaden szanujący się chirurg plastyk nie powie, że w 100 % go nie ma. Zauważmy, że operacje z chirurgii plastycznej polegają na okaleczeniu Pacjenta w celu uzyskania przyszłego lepszego oczekiwanego przez niego efektu czy rezultatu.

Dlaczego decyzja po poddaniu się powiększaniu piersi implantami jest decyzją dobrą?

Największą zaletą i celem operacji powiększania piersi jest jej natychmiastowy efekt wizualny, co z kolei przekłada się na powrót poczucia kobiecości i na poprawę jakości życia Pacjentek, u których kompleks małych piersi, lub piersi obwisłych przesłaniał wiele pozytywnych zdarzeń. Piersi są atrybutem kobiecości i w przypdaku Pań dla których ich brak ma kolosalne znaczenie nie ma lepszej możliwości aby osiągnąć upragniony efekt. Na świecie jak również i w Polsce powiększenie piersi implantami charakteryzuje trend rosnący.