korekcja nosa

Plastyka nosa jest wykonywana nie tylko z pobudek estetycznych, lecz także ze względów medycznych. Na przykład krzywa przegroda nosowa może powodować niedrożność zatok i być przyczyną często nawracających infekcji górnych dróg oddechowych. Z czasem może powodować coraz większe problemy ze swobodnym oddychaniem. Wówczas operacja plastyczna nosa wydaje się być koniecznością. Jednak najcześciej korekcja czubka nosa jest wykonywana z pobudek czysto estetycznych. Nos jest najbardziej widocznym elementem twarzy, dlatego jego jakakolwiek deformacja jest zauważalna na pierwszy rzut oka. W efekcie deformacja kształtu nosa jest przyczyną wielu problemów natury psychicznej. Pacjenci, u których kształt nosa odbiega od normy, nie akceptują swojego wyglądu zewnętrznego.

plastyka korekcji czubka nosa

W przypadku operacji nosa chrzęstnego korekcja czubka nosa polega na jego wymodelowaniu. Wskazaniem do korekcji czubka nosa jest jego  deformacja. Czubek nosa może być krzywy, wydatny, opadający lub zbyt zadarty. Dla pacjenta taki czubek nosa stanowi duży dyskomfort estetyczny i zaburza symetrię twarzy. Korekta czubka nosa polega na zwężeniu, skróceniu, podniesieniu czy obniżeniu końca nosa, czyli tzw. czubka nosa.  Zabieg plastyki nosa, poza poprawą samego wyglądu pozwala również na usunięcie dysfunkcji oddechowych nosa.  Pod względem popularności rhinoplastyka (korekcja nosa) ustępuje tylko zabiegowi powiększania piersi.

korekcja czubka nosa – jak przebiega zabieg

Zabieg korekcji czubka nosa jest wykonywany w znieczuleniu miejscowym lub dożylnym. Rodzaj znieczulenia jest ustalany z chirurgiem plastykiem w czasie konsultacji przed zabiegiem. Korekcja czubka nosa polega na poprowadzeniu w  przedsionku nosa cięć, które są całkowicie niewidoczne na zewnątrz. Odpowiednio modeluje się chrząstki tworzące czubek nosa. Rany zszywa się szwami wchłanianymi – nie ma potrzeby ich zdejmowania. Do przewodów nosowych zakłada się setony gazowe – usuwa się je w drugiej dobie. Efektem operacji jest korekcja deformacji czuba nosa do zaplanowanego i uzgodnionego przed operacją kształtu.

Czas operacji: 1-2 godziny.

Pobyt w Klinice: Nie ma potrzeby.

Zalecenia pooperacyjne:

1. Oszczędzający tryb życia.

2. Kontrole chirurgiczne w wyznaczonych, uzgodnionych terminach.

3. Stosowanie kropli do nosa przez 2 tygodnie.

4. Przyjmowanie leków przeciwbólowych w razie potrzeby.

Okres rekonwalescencji: 1-2 tygodnie.

Dr Bartłomiej Zoń  wykonuje również:

korekcja nosa plastyka nosa plastyka nosa

operacje plastyczne twarzy

MEDYCYNA ESTETYCZNA