Nagromadzenie tkanki tłuszczowej w różnych okolicach ciała: podbródek, okolice podłopatkowe, brzuch, pośladki, kończyny dolne – tzw. LFD (Local Fat Deposit). Odsysanie tłuszczu to inwazyjny zabieg, który umożliwia równomierne usunięcie tkanki tłuszczowej ze wszystkich wyżej wymienionych okolic. Nie jest to zabieg odchudzający. W liposukcji ostatecznym efektem jest wymodelowanie sylwetki np. usunięcie bryczesów z ud. Zabieg liposukcji można połączyć z przeszczepem czy transferem tkanki tłuszczowej tzw. lipofillingiem.

odsysanie tłuszczu | liposukcja | dr Zoń

Metoda operacji: nasącza się okolice, które poddawane są odsysaniu roztworem Kleina (rozpuszczającym tłuszcz oraz działającym przeciwkrwotocznie, przeciwzapalnie i przeciwbólowo). Następnie chirurg plastyk wykonuje drobne nacięcia skórne. Za pomocą specjalistycznego aparatu równomiernie odsysa tkankę tłuszczową. Na nacięcia zakłada się pojedyncze szwy, które zostają usunięte w 5-7 dobie. Natychmiast po operacji pacjent zostaje ubrany w ubranko uciskowe. W drugiej dobie przeprowadza się kąpiel w  pod nadzorem lekarskim. Zabieg wykonywany jest przy pomocy aparatu Micro Aire, metodą wibracyjną. Znieczulenie: górne części ciała – ogólne dożylne (Anestezjolog), dolne części ciała – podpajęczynówkowe lub zewnątrzoponowe (Anestezjolog). Operacja trwa od 1 do 5 godzin w zależności od rozległości i ilości odsysanych obszarów. Pobyt w klinice 1 – 2 doby.

rekonwalescencja po liposukcji

Konieczne po operacji są kontrole chirurgiczne w uzgodnionych terminach. Przyjmowanie zastrzyków przeciwzakrzepowych podskórnie przez 5 dni, następnie przez 3-4 tygodnie przyjmowanie doustnych leków przeciwzakrzepowych. Przyjmowanie leków przeciwbólowych w razie potrzeby. W przypadku odsysania kończyn dolnych uruchamianie pompy mięśniowej łydek oraz leżenie z nogami uniesionymi wyżej przez 2 tygodnie. Noszenie ubranka uciskowego przez 3 miesiące. Natłuszczanie, nawilżanie blizn połączone z ich masażem, ewentualnie stosowanie specjalistycznych kremów i opatrunków silikonowych – 1-3 miesiące. Okres rekonwalescencji: 14-21 dni.

odsysanie tłuszczu to nie metoda na odchudzanie

Odsysanie tłuszczu nie jest metodą na radykalną utratę wagi. W celu zrzucenia kilku, czy kilkunastu kilogramów najlepiej ograniczyć kaloryczność przyjmowanych pokarmów i zwiększyć aktywność fizyczną. Są jednak takie obszary ciała, w których tkanka tłuszczowa zalega niezależnie od ćwiczeń i diety. Powoduje to niezadowolenia z wyglądu sylwetki. W tym momencie zabieg odsysania, czyli modelowania sylwetki będzie idealnym rozwiązaniem. Lipoliza iniekcyjna może być przy małych zaleganiach tkanki tłuszczowej alternatywą dla zabiegu liposukcji.

liposukcja u specjalisty chirurgii plastycznej

Aby uniknąć poniższych ryzyk i powikłań, lub je zminimaliziwać skonsultuj się i wykonaj zabieg u specjalisty chirurgii plastycznej.

Luźna skóra

Luźna skóra jest jednym z najczęstszych skutków ubocznych liposukcji. Po usunięciu niechcianego tłuszczu, Twoja skóra może stać się luźna. Im więcej tłuszczu zostanie usunięte, tym luźniejsza wokół tego obszaru będzie skóra. Chociaż na rynku dostępne są nowe technologie, które mają pomóc napinać skórę podczas usuwania tłuszczu,  ich możliwości są ograniczone i nie zniwelują natychmiast efektu luźnej skóry po liposukcji. Najważniejszym czynnikiem jest poznanie jakości skóry przed operacją. Kandydaci to często osoby, które straciły dużo masy ciała i mają resztkowy tłuszcz, który w rzeczywistości może być nadmiarem skóry, pomylonym z tłuszczem. W konsekwencji, źle zdiagnozowany nadmiar skóry zostaje poddany  liposukcji.

Czasami najlepszym rozwiązaniem nie jest samo odsysanie tłuszczu, a połączenie tego zabiegu z redukcją nadmiaru skóry. Twój chirurg plastyk powinien ustalić, co jest dla Ciebie najlepsze.

Asymetryczne wyniki

Przeprowadzając liposukcję, celem jest symetryczne pozbycie się niechcianego tłuszczu z obu stron ciała. Wyjątkiem może być asymetria wyjściowa.  Jednak w większości przypadków, aby zapobiec niechcianej asymetrii, doktor Zoń dokładnie zaznaczy obszary odsysane przed zabiegiem, a następnie usunie jednolicie nadmiar tłuszczu. W ten sposób zagwarantuje, że ​​obie strony ciała po operacji będą miały podobny kształt i rozmiar. Operacja odsysania tłuszczu jest zazwyczaj kilkugodzinną procedurą, wymaga  cierpliwej i dokładnej pracy kaniulą, przy odpowiedniej ekspozycji pacjenta na stole, aby właśnie uniknąć asymetrii.

Nieregularne kontury

Powikłaniem po liposukcji mogą być również nieregularne kontury sylwetki w odsysanych obszarach. W większości przypadków jest to efekt nierównomiernego usuwania tłuszczu, połączony ze słabą elastycznością skóry. Aby zapobiec nieprawidłowościom w wyglądzie konturu sylwetki, dr Zoń jest bardzo skrupulatny, przygotowując się do zabiegu liposukcji i podczas jej wykonywania. Przed zabiegiem oceni jakość skóry, aby ustalić, czy nie grozi to powikłanie, ponieważ jej jakość wpłynie na sposób, w jaki usuwać będzie niechciany tłuszcz. Podczas zabiegu wymodeluje oczekiwany obszar, lub obszary i usunie tłuszcz w jednolity sposób, aby zapewnić gładki i równomierny efekt. Kluczem nie jest tkanka tłuszczowa, którą usuwa,  ale jakość, w jakiej  pozostawia jej resztę.

Zmiany w skórze

Po liposukcji niektórzy pacjenci odczuwają drętwienie, lub zwiększoną wrażliwość w odessanych obszarach. Jeśli zabieg wykonywany jest właściwie i delikatnie przez doświadczonego chirurga plastycznego, zmiany te są prawie zawsze tymczasowe i powinny się zmniejszyć w ciągu kilku miesięcy.

Nieestetyczne blizny po liposukcji

Liposukcja nie wymaga dużych nacięć. Powstałe blizny powinny być małe, dobrze wyleczone i trudne do zauważenia, z czasem mogą całkowicie zanikać. Niestety, jeśli zabieg zostanie wykonany nieprawidłowo, mogą pojawić się nieestetyczne blizny – dlatego tak ważne jest staranne dobranie chirurga plastycznego. Złe blizny po liposukcji mogą być niewiarygodnie nieestetyczne.

Aby zminimalizować ryzyko ich powstania, należy wykonać następujące czynności.

• Blizny muszą być tak szerokie, jak wymiar kaniuli (czyli zwykle kilka mm.), ponieważ jeśli są zbyt małe, kaniule będą powodowały oparzenia, tarcia, co w konsekwencji prowadzi do grubych, ciemnych blizn.

• Wielu chirurgów pozostawia je otwartymi do drenażu, ale należy je zamknąć szwami.
  • Nacięcia powinno wykonywać się asymetrycznie, aby nie było oczywiste ich pochodzenie.

Chociaż liposukcja jest bardzo częstą procedurą, nadal wymaga wysokiego poziomu precyzji, umiejętności i znajomości licznych niuansów. Aby uniknąć brzydkich blizn po liposukcji, wybierz chirurga plastycznego, który priorytetowo traktuje zapobieganie bliznom i osobiście zamyka wszystkie nacięcia, na przykład dr Zoń.

Oparzenia

Oparzenia są rzadkim, ale dość poważnym powikłaniem. Mogą być spowodowane przez tarcie kaniuli lub wysokie poziomy ciepła związane z zabiegami liposukcji laserowej i ultradźwiękowej. Oparzenia najczęściej występują, jeśli masz chirurga, który w sposób nadmiernie agresywny usuwa tłuszcz. Dla dr Zonia twoje bezpieczeństwo jest priorytetem numer jeden. Wykonuje  procedurę konserwatywnie i dokładnie w sposób, który zapewni, że ty i twoja skóra jesteście chronieni.

Krwawienie i infekcja

Podobnie jak w przypadku wszystkich operacji plastycznych, po liposukcji może wystąpić krwawienie i infekcja. Powikłania te występują jednak rzadko, zwłaszcza jeśli chirurg plastyk podejmie odpowiednie kroki przed zabiegiem. Np. konieczne jest zaprzestanie stosowania leków, które obniżają krzepliwość krwi przez dwa tygodnie przed zabiegiem, w tym niektóre suplementy, aspirynę i inne środki przeciwzapalne i przeciwbólowe. Aby uchronić Cię przed możliwymi infekcjami, zapewniam antyseptyczne mydło do mycia całego ciała przed i po operacji. Dodatkowo otrzymasz antybiotyki przed i po zabiegu oraz ścisłe wytyczne pooperacyjne, które zapewnią, że proces rekonwalescencji będzie przebiegał spokojnie.

PACJENCI, KTÓRYCH INTERESOWAŁA TA STRONA OGLĄDALI RÓWNIEŻ:

WYMODELOWANIE SYLWETKI

MODELOWANIE SYLWETKI LIPOSUKCJA

modelowanie sylwetki liposukcja

LIPOLIZA INIEKCYJNA

lipofilling powiększanie piersi tłuszczem

liposukcja czyli odsysanie tłuszczu

KONTAKT | DR ZOŃ | KLINIKA CHĘCIŃSKI | WARSZAWA

Plastic Surgery in Poland – liposuction – Plastic Surgery Consultant info.